Aangepast sporten

Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat sporten en bewegen zowel goed is voor lichaam als geest. Sporten en beweging stimuleren lichaam en hersenen en geeft in de meeste gevallen een gezonde dosis energie. Sport en beweging verkleint tevens de kans op terugval bij herstellend hersenletsel.

De Hersenstichting, Edwin van der Sar Foundation en Brancheorganisatie Fit!vak zijn vanuit dit oogpunt samen het initiatief ‘Meet me @ the Gym’ gestart om mensen met niet aangeboren hersenletsel binnen hun eigen omgeving op een verantwoorde manier te kunnen laten sporten. Het initiatief bestaat onder andere uit het opleiden van fitnessinstructeurs om mensen met hersenletsel de juiste specifieke begeleiding aan te bieden.

Sport & Squashclub do-it is een gecertificeerd ‘Meet me @ te Gym’ fitnesscentrum, en beschikt over professioneel opgeleide instructeurs voor mensen met een niet aangeboren hersenletsel. U kunt bij ons terecht voor persoonlijke en deskundige begeleiding, en een programma op maat.

Proefles aanvragen